Home  FAQ  Contact

FAQ betreffende @dierenartsen.be

  • HOE EEN BETALEND ABONNEMENT NEMEN OP @DIERENARTSEN.BE?
  1. Log u in via de webmail: gebruik de login en het wachtwoord die u via de NGROD hebt ontvangen.
  2. Eénmaal ingelogd, klik rechtsboven op uw voornaam en selecteer daarna ‘Abonnement’.
  3. Kies de formule van uw keuze:  U kunt kiezen tussen verschillende abonnementen die beantwoorden aan verschillende noden: Mobility of Praktijk.

Abonnement nemen dierenartsen

Standaardabonnement ‘Member’ : 0€/maand BTW incl.

Dit abonnement is de basisformule en wordt u gratis aangeboden door de NGROD. U kunt hiermee de webmail raadplegen.  U beschikt over 100 MB opslagruimte maar u heeft echter geen IMAP access noch synchronisatie mogelijkheden voor mobiele toegang tot uw emailaccount.

Abonnement ‘Mobility’ : 5€/maand BTW incl.

Met dit abonnement kunt u mobiel uw e-mails, contacten en agenda raadplegen. Deze formule bevat een webmail met 1GB opslagruimte. Via de protocollen: POP3, IMAP4 en SMTP (voor de verzending van uw mails) kunt u uw account raadplegen in uw gebruikelijke emailsoftware op uw PC, tablet of smartphone. U kunt eveneens uw agenda en contacten synchroniseren met uw smartphone of tablet (iPhone, iPad, Androïd, …).

Abonnement ‘Praktijk’ : 25€/maand BTW incl.

Dit abonnement laat groepscommunicatie toe alsook het delen van documenten, agenda’s en contacten met andere gebruikers. U kunt met dit abonnement tot 3 groepen aanmaken.  Als beheerder bepaalt u de toegangsrechten per groep en per gebruiker.  Een handige toepassing is het delen van uw agenda met collega’s of het online delen en bewerken van documenten of contacten.

Opgelet: De minimumduur van een abonnement is een jaar met een automatische verlenging 10 dagen voor de vervaldatum, behalve indien u voor die datum opzegt.

abos dierenartsen

Klik op ‘Zie details’ voor meer informatie over de formules en hun respectievelijke mogelijkheden.

  • ONLINE BETALEN

De betaling van uw abonnement kan online gebeuren met creditkaart (Visa, MasterCard/Eurocard) of Paypal (uitvoering kan 1 dag duren indien Paypal een verificatie van uw betaling moet uitvoeren).

Wij aanvaarden geen betalingen via overschrijving behalve indien het gaat om meerdere accounts voor een periode van ten minste 2 jaar. Gelieve in dit geval contact op te nemen met onze support op het adres support@contactoffice.com. U dient dan voor iedere account te vermelden welke formule u kiest. De gekozen abonnementsduur moet dezelfde zijn voor ieder account en worden aangegaan voor een minimumperiode van 2 jaar.  Eenmaal de betaling is uitgevoerd, moet men rekening houden met de valutadata alsook met ten minste één werkdag voor de upgrade van uw accounts (voor meer informatie, zie hieronder ‘Andere betalingsmiddelen’).

  • UW E-MAIL AUTOMATISCH DOORSTUREN NAAR EEN ANDER E-MAILADRES?

Eénmaal ingelogd in de webmail, klik rechtsbovenaan op uw voornaam. Klik vervolgens op ‘instellingen’. Klik daarna in de hoofdmenu op ‘Berichten’. In het venster dat vervolgens verschijnt vult u in het vak ‘automatisch doorzenden’ het e-mailadres in waarnaar uw berichten automatisch doorgezonden moeten worden.

  • EEN E-MAILALIAS INSTELLEN

Ieder lid van de NGROD beschikt over twee e-mailadressen.  Een standaard e-mailadres van het type: voornaam.naam@dierenarts.be en een niet aanpasbare alias van het type: ordenummer@dierenarts.be.  Wenst u nog een bijkomende alias (bv met uw praktijknaam), neem dan contact op met onze support.

  • WAT GEBEURT ER INDIEN IK NIET NIET KIES VOOR EEN BETALENDE FORMULE?

Uw account blijft een kosteloos ‘Member’ abonnement en u blijft genieten van de (weliswaar beperkte) mogelijkheden van het ‘Member’ abonnement.

  • EEN BETAALBEWIJS BEKOMEN

Klik op uw voornaam rechts boven en kies ‘Betaalbewijs’.  Klik op het document dat overeenkomt met de laatste betaalperiode en voer de persoons- of bedrijfsgegevens in. Het betaalbewijs wordt u opgestuurd naar het emailadres van uw keuze.  Gelieve te noteren dat de betaling moet gebeuren vooraleer het betaalbewijs aangemaakt wordt en dit voor alle betaalmiddelen.

  • VERLENGING VAN EEN ABONNEMENT

Indien u uw abonnement betaalt met creditkaart of paypal, zal de verlenging automatisch gebeuren 10 dagen voor vervaldatum.  Dit geeft u de tijd uw creditkaartgegevens of Paypalaccount aan te passen indien nodig.  Indien u betaalt via overschrijving (uitzondering), wordt u een notificatie email gestuurd 10 dagen voor de vervaldatum om u de tijd te geven de betaling op tijd uit te voeren.

  • FALING VAN KREDIETKAART OF PAYPAL BETALING

In het geval dat wij er niet in slagen uw kredietkaart te debiteren (geannuleerde kaart, onvoldoende saldo, …) wordt u automatisch verwittigd van het probleem.  U heeft dan de mogelijkheid uw kredietkaart gegevens online aan te passen in het voorkeuren menu onder de rubriek ‘kredietkaart’. Eénmaal de gegevens aangepast, gaat ons systeem over tot een nieuwe poging.  U wordt daarna geïnformeerd van het al dan niet succesvol uitvoeren van de debitering.

  • VERVALDATUM OVERSCHREDEN

Indien wij uw betalend abonnement niet op tijd hebben kunnen verlengen (om middernacht op de vervaldatum), wordt uw account automatisch teruggebracht naar een ‘Member’ abonnement met de gelimiteerde functionaliteiten van het ‘Member’ abonnement. De specifieke mogelijkheden van uw betalend abonnement zoals IMAP, SMTP, Synchronisatie, … worden automatisch gedesactiveerd.

Indien uw stockagegebruik hoger uitvalt dan die van het ‘Member’ abonnement (en u brengt dit gebruik niet terug naar de limieten van het ‘Member’ abonnement) wordt uw account na 30 dagen geblokkeerd.  Er zal u een heractivatiekost van 50€ BTW incl. aangerekend worden bij de heropening van uw account.

  • TOEGANG VIA SMARTPHONE OF TABLET

Ten einde toegang te bekomen tot uw gegevens via een smartphone of e-mailsoftware, kunt u de volgende protocols gebruiken:  Pop (of Pop-s), Imap (of Imap-s), Smtp (voor de verzending van emails) en ActiveSync.

Voor de configuratie volstaat het volgende gegevens in te geven:

1- SMTP of SMTP-S
Het SMTP protocol wordt gebruikt om mails te verzenden vanuit uw telefoon of mailclient (Outlook, Thunderbird,…).  Met onze SMTP server bent u onafhankelijk van uw provider.

server : odd.contactoffice.com
gebruiker : uw_ordenummer@dierenartsen.be
wachtwoord : uw wachtwoord
poort: 587 of 25 met of zonder STARTTLS of 465 met SSL

2- POP of POP-S
Het POP3 protocol downloadt de inhoud van uw inbox naar uw mailsoftware (bv. Outlook). Eénmaal de berichten gedownload zijn, worden ze automatisch verwijderd van de server (behalve indien u in de voorkeuren specifieert dat u de berichten op de server wenst te behouden). Eénmaal de e-mails gedownload zijn, zijn ze niet meer beschikbaar voor andere mailsoftware die op dezelfde account inloggen. Het POP3 protocol downloadt enkel de inbox en laat niet toe om de inhoud te zien van andere mappen.  Gelieve te noteren dat eenmaal de e-mails gedownload zijn, deze verplaatst worden naar de Prullenmand.  Indien u zich dus inlogt via de webinterface vindt u de gedownloade emails dus terug in de Prullenmand. Dit protocol is beschikbaar voor de Mobility en Praktijk abonnementen.

server : odd.contactoffice.com
gebruiker : uw_ordenummer@dierenartsen.be
wachtwoord : uw wachtwoord
poort:110 met of zonder STARTTLS of 993 met SSL

3- IMAP of IMAP-S
Het IMAP protocol laat toe om de volledige inhoud van uw e-mail account vanaf eender welke computer of smartphone te raadplegen (Outlook, Thunderbird, iPhone mail enz.). Het IMAP protocol geeft u een exacte weergave van hetgeen zich op de server bevindt.  Met dit protocol zult u alle mappen en hun respectievelijke inhoud terugvinden zoals ze zich op de server presenteren.  In tegenstelling tot het POP3 protocol blijven de e-mails dus ook op de server.  Dit protocol is beschikbaar voor de Mobility en Praktijk abonnementen.

server : odd.contactoffice.com
gebruiker: uw_ordenummer@dierenartsen.be
wachtwoord :uw wachtwoord
poort:143 met of zonder STARTTLS of 995 met SSL

4- Synchro ActiveSync (Exchange Server) op iPad, iPhone, Androïd, …

AvtiveSync is een technologie specifiek ontwikkeld voor smartphones. Hiermee kunt u uw e-mails, contacten en agenda synchroniseren met allerlei toestellen zoals iPhone, iPad, Android enz… Het voordeel van ActiveSync is dat het zeer eenvoudig in te stellen is op uw smartphone.  Dit protocol is beschikbaar voor de Mobility en Praktijk abonnementen.

server : odd.contactoffice.com
gebruiker :uw_ordenummer@dierenartsen.be
wachtwoord : uw wachtwoord
domein: moet u niet invullen

Gelieve ons op de hoogte te houden indien u problemen ondervindt.

  • SESSION TIMEOUT.  PLEASE LOGIN AGAIN

Bepaalde gebruikers die een Safari browser gebruiken kunnen deze foutmelding zien verschijnen wanneer ze zich trachten in te loggen op de webmail.

Indien dit zich voordoet, gelieve volgende punten na te gaan :
1. Verifieer dat uw browser wel degelijk cookies aanvaardt;
2. Doe een ‘reload’ van uw pagina door op hetzelfde moment te klikken op de ‘Shift’ toets van uw klavier en met de cursor te klikken op de ‘reload’ knop van het menu van uw browser.
3. Verwijder alle cookies en tijdelijke bestanden van uw browser.  Sluit de browser daarna af en herbegin;
4. Probeer met een andere browser zoals Firefox of Chrome;
5. Indien geen van de hierboven beschreven oplossingen werkt, ga naar het alternatief adres: https://odd.contactoffice.com.

  • EEN ACCOUNT SLUITEN

Het e-mailadres @dierenartsen.be is gekoppeld aan uw inschrijving bij de NGROD en kan gedurende uw lidmaatschap niet stopgezet worden.

Advertenties